Farma

Oppgang Kommer
PHO 27.11.2019 kl 20:45 14929

Jeg har en enkel teori om hva som kan være i ferd med å skje i PHO nå.

Vi har de siste dagene sett en formidabel vekst og økning i volumet opp til mer enn 1 mill aksjer omsatt i dag.
Samtidig har aksjen fått seg en fin dytt fra da den endelig brøt 60-grensen i slutten av forrige uke
I løpet av 4 børsdager har aksjen gått fra 59 til 77.

En slik formidabel økning i volumet som vi har sett de siste dagene har vel neppe skjedd i PHO noensinne.
Selv har jeg hatt PHO på radaren i 8-10 år før jeg tok inngang i Juni 2018.
Bortsett fra en kort visitt med en beskjeden post på 25k aksjer i f b med godkjent Cevira-studie fase IIb har jeg ikke eid aksjer i PHO før i juni 2018.

Det kan være flere grunner til en slik oppgang, men når rundt 5% av utestående aksjer i en aksje som til dels har vært så illikvid at det har vært vanskelig å komme ut med et antall aksjer uten å bevege kursen merkbart i negativ retning, så er det etter min mening ikke bare en plutselig, fornyet interesse hos mange småsparere som er skylden i fenomenet vi er vitne til i disse dager, men at en kjempe kan være på vei inn.

Min teori er at Asieris kan være på vei inn for å kjøpe så mange aksjer som mulig over børs, og muligens så mange at de sprenger grensen for budplikt, d v s rundt 7 mill aksjer.
Hvis jeg har rett, så er det en gjennomtenkt handling for å få opp kursen til et akseptabelt nivå før bud kommer, og viktig å komme med et tilbud i god tid før et evt økonomisk gjennombrudd med BLCC i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.