Farma

TAAS
28.11.2019 kl 00:53 6780

Nå e r elgjakta over og man må tilbake til mer hverdagslige gjøremål. Har sittet og fulgt med, med minst ett øye, mye av dagen. Det ville være løgn å si man er helt upåvirket av slike dager. Det er vanskelig å frigjøre seg fra skjermen. Har sittet her og nippet til kaffekoppen og latt tankene vandre tilbake til forna dager med jappetid , dot com og oljebonnanza. Tider da det ble sagt at enhver idiot tjener penger på børs. Så vandrer tankene videre mot hva som blir neste børshyp. Tok et valg for et par år siden når jeg vendte tilbake til børslivet om å satse på bioteck. Har siden ment at det blir neste bonnansamarked. Oljerelatert har en uforholdsmessig stor andel av OSE. Vi vet at oljealderen går mot slutten. Kanskje har samlet markedsverdi i oljerelatert allerede passert toppen. Kanskje begynner allerede nå noen å se etter andre muligheter og faller ned på samme tanker som meg om hva som vil skape fremtidens oppgangstider. Det skal godt gjøres å finne plasseringsmuligheter innenfor OSE til alle disse pengene.
Tankene vandrer også til spesialiserte helsefond som ikke har mulighet i mandatet til å investere før selskapene tjener penger. Der er PHO nå.
Så åpner man øynene og ser på skjermen igjen. Jo, nå kommer det friske penger inn i PHO. Kan egentlig være det samme hvor de kommer fra,- men de kommer nå.

Mine PHO (som jeg snakker om her) står på en konto som ikke skal omgjøres til aksjesparekonto. De skal ikke selges så lenge det fundamentale fortsetter å vise vei opp. Alt annet, slik som hvem som kjøper og hvem som selger er støy i markedet og har kun kortvarig effekt på kursen.

TAAS
Redigert 21.01.2021 kl 03:47

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.