Farma

gunlove
06.12.2019 kl 12:54 2942

Det er dette som er en av de store utfordringene i aksjemarkedet. Når man sitter solid i pluss og ser at kursen går en del tilbake så forsvinner deler av gevinsten og det er ganske tungt og ikke minst irriterende å se på. Mange blir i slike situasjoner defensiv, meg selv inkludert, og det er ikke så rart at en del velger å selge for å sikre gevinst. Man driver med aksjer for å tjene penger.

Det du sier DTT er altså at også du har kjempe tro på Photocure i fremtiden, det tror jeg du gjør helt rett i. Det ligger noe der fremme i 2020-2022-2024 som har potensiale til å bli noe helt spesielt. De kursene vi da snakker om, vel, ingen kommer til å se seg tilbake og fundere på hva kursen var i desember 2019. Hvor mange som får oppleve det, vanskelig å si, kan være som du sier at det vil være en del andre aksjonærer som tar den største gevinsten. Det skal sterk rygg og mage til for å sitte gjennom så store svingninger som det er i Photocure. Hvor mange sitter ikke å tenker på at man skulle solgt onsdag da kurs til slutt endte på kr 101,40? De som klarer å se forbi dette kan potensielt sitte igjen med eventyrlige gevinster om 1-5 år. Viktig å huske det fundamentale som er på plass i selskapet, nå er det vekst og markedsandeler som gjelder. I mellomtiden kommer kurs til å svinge, de som er dyktige på å trade kan helt sikkert gjøre gode penger. Jeg våger ikke å gjøre det i PHO fordi jeg er så sikker jeg kan være på at kurs vil fortsette å stige med stadig høyere bunner, i andre halvdel av 2020 er også utbytte aktuelt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.