IKT

Grantchester
02.08.2018 kl 15:03 3576

Spørsmålet er om STRONG skal være såpass vertikalt integrert at de eier alle ledd (forhandlere) mot sluttkunden. Da må de kjøpe (i Spania) mange små selskaper, som i noen tilfeller konkurrerer med hverandre, tilbyr konkurrende utstyr i tillegg og selger produkter som er uinteressante for STRONG. STRONG vil kunne komme i situasjoner hvor de konkurrerer med seg selv. Telsystem har for eks. en nettbutikk hvor de selger alt mulig elektronikk. Dette selskapet https://cybersur.net/cajones-inteligentes/ tilbyr både CG og konkurrenten Cashlogy. Flere selskaper er aktive i samme Galicia regionen; http://www.inforserversl.com/contacto/ og Telsystem. Det er STRONG Spanias oppgave å holde styr på alle forhandlerene, sørge for at alle regionene og sektorene er dekket av flest mulig forhandlere gjøre det så enkelt som mulig å kunne kjøpe CG og jobbe mot de store kundene. Det viktigste er å få solgt flest mulig CG. Det at det finnes så mange småforhandlere (må våre rundt 20 stk) nå er et kvalitetsstempel og det er sunt med noe overlapping/konkurranse. De veldig diversifiserte spanske regionene og kundens behov for å kunne snakke med lokale folk er nok blant grunnene det er blitt slikt. Men så eier Apple eier heller ikke alle outlettene hvor det selges iphone.
Redigert 02.08.2018 kl 15:09

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.