Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

SCK
02.08.2018 kl 19:18 8552

Man blir nesten litt satt ut på den oppgang vi nå opplever.
Jeg tror vi på den bakgrunn vi ser så kan det være like greit å bare sitte, det er min strategi. Shorterne i laks må være tøffe folk er min mening, da virker det mindre risky å ta gev. sikring som aksjeguru tidvis gjør.

Leste noen ord i går som man kanskje bør legge seg på minnet.
Prisene (og dermed kursene) falt betydelig vinteren 17 - 18 mye grunnet analytikernes nesten unisone negative vurderingen av sektoren - det er aaaalt for mye laks i markedet. Plutselig så var det ikke det - stappfulle fryselagre ble plutselig tomme, markedsituasjonen snudde i løpet av nermest en uke, derfra gikk kursene til dit vi er i dag.
Grunnen til dette er at analytikerne ikke så i hvor stor grad markedet etterspør laks når prisene synker. Laks er gull, gull på billigsalg forsvinner kjappere en man så tidligere.
Kanskje lærte analytikerne en lekse?

Redigert 21.01.2021 kl 05:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.