Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

Firkløver
02.08.2018 kl 20:46 8468

Jeg er ikke negativ til laksesektoren sin fremtid, men mener verdivurderingen av spesielt Salmar har strukket seg altfor langt akkurat nå.
Har jo en P/E på ca. 20 og nesten en tosifret P/B. Skal ikke lese altfor mye inn i P/B på disse lakseselskapene, men allikevel.. Har vel aldri vært priset så høyt før.

Vil jo også si det er endel risiko i disse selskapene mtp. en mulig skatteøkning. Mange vil syns det bare er rettferdig at Norges befolkning får ta en større andel av disse enorme inntektene fra fjordene våres.
https://e24.no/boers-og-finans/laks/utvalg-skal-vurdere-lakseskatt-klok-beslutning/24348249

Føler ikke jeg tar så veldig høy risiko med med å være short nå. Skal ikke være short langvarig, maks til årsskiftet. Taper jeg 5-10% så får det bare være, tror jeg har muligheten til å tjene vesentlig mer hvis det skulle begynne å snu for sektoren/markedet generelt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.