Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

SCK
03.08.2018 kl 12:47 7564

Det lå vel i kortene at det skulle komme en liten dipp i sektoren etter oppgang, det pleier å være slik.
Selv om lakseprisen svinger nedover så tror jeg ikke man får de kraftige kurssvingningene bl. annet av grunner jeg nevnte litt lenger opp, man får bare større salgsvolumer som utjevner kursene. Når markedet etterspør laks slik det gjør, især om/når den faller under 60, så absorberes volumet opp så mye at noen overproduksjon synes svært begrenset. I hvert fall i den nærmeste framtid ser det ut til.
Hvem som vil gå mest sett 1 år frem i tid vet ingen, jeg for min del vet bare at "alle" lenge har ment SALM var for høyt priset. Det mente åpenbart ikke markedet. Og jeg... :)

Kjøpte også i SALMON ( Salmones Camanchaca) . Hørte heller ikke at noen hadde noe tro på den når jeg tenker etter...

Antatt vil selskapene som sådan flytte seg sånn noenlunde likt forover tror jeg for min del. Og såpass mye den riktige veien at det blir mer attraktivt å være investert i laks enn penger i banken. For mange er det et (fornuftig) mål i seg selv.

Redigert 21.01.2021 kl 00:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.