Farma

09.08.2018 kl 21:40 4605

Bravi, jeg synes rådet om å legge en plan - og følge den er et godt råd. Selv har jeg f.eks. ofte planlagt at i kveld skal jeg bare drikke to øl. Jeg følger alltid slike planer, og har aldri angret på det...
(Det var selvfølgelig ironi, hvis noen lurer;)
Jeg synes du skal ta en grundig evaluering av hvordan du kom frem til 36 i utgangspunktet. Hvilken analyse ligger til grunn? Du har ofte gode kommentarer, og du har lenge bidratt med å balansere debatten, når den blir for ensidig positiv. Men du har også, etter min vurdering, for ensidig fokus på aksjekurs, og jeg mistenker at du har kommet til tallet 36 ved å ta utgangspunkt i kursen. Hvis jeg har rett i det, synes jeg du skal beholde aksjene.
For et selskap uten p/e er det vanskelig å sette en presis kurs, og den til enhver tid gjeldende kurs blir på mange måter selvrefererende på den måten at "alle" ser på kursen fordi de ikke klarer å vurdere selv. Kursen blir på den måten en referanse for hva alle andre mener.
Hvis man skal tjene penger - eller unngå å tape penger - tror jeg det et lurt å frigjøre seg fra hva andre mener, og sette et personlig kursmål uavhengig av den aktuelle kurs. Focuss sitt kursmål synes jeg er for høyt, men han fortjener skryt for å ikke støtte seg på alle andres meninger.
Håper du blir, bravi!
Redigert 09.08.2018 kl 21:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.