Olje

Pax11
14.01.2020 kl 15:04 2097

jeg synes det er ufint all den negative tilbakemelding til Analytikeren bare fordi han ikke tar helt av ved oppkjøpet i Congo.
Fra mitt ståsted er det sikkert bra på papiret det som AC har fått til der, men det er fremdeles en kronglete vei å gå.
Endelig godkjennelse av myndightene
At Zenit vil få overført 5.3 mill USD fra myndigheten tror jeg sitter langt inne. En bør stille spørsmål hvorfor ikke dette ble overført til AAOG. Historisk sett kan det dessverre ta en del tid før Zenit ser noe til pengene
Det er greit å referere hva omkring liggende felt produserer, det betyr ikke at Zenit vil erfare tilsvarende produksjonsrater
Jeg antar at Zenit ikke vil lete etter en mulig tilgjengelig rigg( i nabo landet?), før alle papirer er signert og Zenits strategi er godkjendt
Før en kan transportere riggen fra sin nåværende lokasjon blir det kontraktsforhandlinger, dette kan ta noe tid
Ser at før en øket produksjon kan starte må det investeres i forbedret overflate produksjons fasiliteter.
Jeg skriver ikke dette for å være negativ, men vi må være edruelige når vi ser på tidspunkt når Zenit kan starte sidesteg og få olje på dekk.
En ting til vi ikke må glemme er hvordan Zenit skal kunne dekke de relativt store kostnader for i det hele tatt å kunne starte operasjonen og dekke de etterfølgende kostnader
Når det gjelder operasjonen i AZ blir jeg mer og mer skeptisk til fremdriften og hvordan Zenit skal kunne operere iht betingelsene som var satt av SOCAR. En skal ikke glemme at det også ligger en forpliktelse til å bore en letebrønn i 2020. Her har jeg hørt at en skal bore ned til +- 5000m. Dette koster selvsagt også mye penger

Det jeg lurer på om AC har en god finansierings strategi for å kunne drive aktivitetene på en forsvarlig måte( håper inderlig at det ikke blir ved å hente penger i div emisjoner)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.