Olje og energi

fastinvest
30.08.2018 kl 08:54 3822

Jeg tror ikke hydrogen som drivstoff vil først slå an i land som har dårlig infrastruktur. Det hele handler om kostander og «ingen» private her lyst å satse store summer på pumper og infrastruktur når det ikke finnes biler nok. Heller ingen fattig stat ønsker å satse på det ukjente, mulig derfor de er fattig ?
Derimot tror jeg rike land med store transport selskaper kan tenke seg å gå over til hydrogen, ala Nikola. Det hele handler om +- og de som velger Hydrogen på tanken vil kunne senke sin transport kostander slik at de blir valgt og ikke konkurrenter med diesel på tanken. USA er ett rikt land med mye penger og mulig derfor Nikola får det til men ser vi på resten av Europa blir det mer vanskelig med milliard satsninger for utbygging av infrastruktur.

Den mest logiske løsning jeg ser for meg er at statlige selskaper bygger ut infrastruktur slik at staten selv tar ett steg mot en Grønnere verden og klimamålene. Jeg har nevnt posten som ett eksempel. Ved å gå over til hydrogen vil drivstoff kostnadene gå ned og kanskje de begynner å tjene penger igjen?
Får vi dette til er det lettere for andre næringskjeder å hoppe på. Alt handler om fortjeneste og de som går over til hydrogen vil kunne tilby lavere priser som igjen utkonkurrerer konkurrenter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.