Olje og energi

really
30.08.2018 kl 13:18 3644

Honda has begun work on a smaller solar hydrogen station prototype intended for use as a home refueling appliance. Capable of an overnight refill of fuel cell electric vehicles it is designed to be a single, integrated unit that will fit in the user's garage. Honda's next generation Solar Hydrogen Station, though not as big as the previous systems, will still produce enough hydrogen (0.5kg) via an eight-hour overnight fill for daily commuting (10,000 miles per year) for a fuel cell electric vehicle.

The company says its previous solar hydrogen station system required a bulky electrolyzer and a separate compressor unit to create high pressure hydrogen. The compressor was the largest and most expensive component and reduced system efficiency. By creating a new high differential pressure electrolyzer, Honda engineers have been able to eliminate the compressor entirely - a world's first for a home use system. This innovation also reduces the size of other key components to make the new station the world's most compact system, while improving system efficiency by more than 25 percent (value calculated based on simulations) compared to the solar hydrogen station system it replaces.

---------------------------
En slik løsning kan sette fart i salget av hydrogenbiler. Kan en produsere sin egen hydrogen i garasjen basert på solenergi begynner vi å nærme oss noe som entusiastene vil omfavne. At en kan fylle på med strøm ved behov er heller ingen ulempe. Med flere biler øker behovet for fyllingstasjoner, så selv om dette er i konkurranse med NEL, vil selskapet ha nytte av det også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.