Farma

Londonmannen
23.02.2020 kl 21:34 5002

Vel, jeg kan ikke benekte at dersom man kun legger til grunn oppføringer på CC som en indikator for utplasseringstakten av stop, så er den bekymringsverdig. Men som vi vet så er det to forhold som også må tas hensyn til. For det første vet vi at ikke alle sykehus/klinikker som anskaffer skip, ønsker å bli oppført på CC. Det er derfor et faktum at vi ved utløpet av Q3 19 hadde utplassert totalt 211 skop, mens CC indikerte at tallet kun var 136. Noe som viser en rimelig stor feilmargin.

Så vet vi at sykehus/klinikker som allerede er registrert på CC, og som nå anskaffer flexiscope ikke blir registrert på ny. Ettersom det er stor sannsynlighet for at sykehus/klinikker som har god erfaring med BLC teknologien gjennom bruk av rigide scope, nå går til anskaffelse av flexiscope. Følgelig vil dette forholde forsterke den feilmarginen som allerede finnes bed at flere sykehus ikke ønsker å la seg registrere på CC.

Derfor blir det vanskelig og lite troverdig å benytte CC som indikator for hvor mange skop som utplasseres PR kvartal. Noe jeg mener fasiten til uken vil kunne vise. Men jeg skjønner at det finnes mange som henviser til CC og vil hevde at dette viser at utplasseringstakten er gått ned. Men jeg tror de tar feil. Til uken vet vi svaret. Og bare så det er sagt, jeg har ikke enerett på sannheten. Og jeg har ingen insidere som kan bekrefte mine antagelser. Time will show.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.