Industri

Inord
02.09.2018 kl 10:10 8582

Jeg satt long i Rec altfor lenge.
Men en viktig forskjell var at da var 49 % i Tianrec fortsatt en fremtidsutsikt.

Første gang de kuttet i produksjon, mente jeg at de også burde kutte mer i produksjonsstaben.
Nå har de gjort det, og sier de kan øke produksjon til 100% uten å øke bemanning.
Det betyr vel at de har vært overbemannet de siste tre årene.
Nå er prisene kjempelave, Rec velger å produsere lite og kjempedyrt.

Det var ingen finansiering planlagt for Tianrec.

Summen av dette er for min del null tiltro til ledelsen i Rec.

Så til det positive:
De tjener penger. Vil ikke bli overrasket om det blir et lite overskudd i dette kvartalet, når de nå har senket lkostnadene.

Rec aksjen svinger ofte opp og ned uavhengig av hvordan Rec gjør det.
En akselerasjon i polyprisene brakte Rec fra 0,78 til 2,07 , rett etter de hadde meddelt dårlig salg og kutt i produksjon.

Noe må skje med polyprisene snart. Ingen av produsentene kan gjøre fortjeneste på disse nivåene.

Et betydelig hopp i polyprisene eller nyheter fra Kina om mer subsidier neste år, så kan Rec aksjen hoppe opp til 1 kr, og det er jo ikke verst (50%+)
Kanskje også bedre tall enn forventet ved neste rapportering.

Men nå er den død. Og styrer rett mot en spleis.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.