Grønne aksjer

mrsunbeach
26.02.2020 kl 19:19 4026

Jeg mener mange av dere er helt på bærtur og sier meg enig i mye av det Sann skriver. De som sammenlikner dette med influensa er rimelig naive. Det er MYE dødeligere og det kommer til å spre seg eksponensielt etter hvert som det brer seg utover verdenskartet. Jo flere som har sykdommen, jo flere blir smittet, og så blir enda flere smittet, osv. Enkel matematikk. Dess flere land som er preget, dess vanskeligere blir det å få oversikt. Det er også helt urimelig å sammenlikne det med influensa som allerede har fått herje over en lengre periode. Dessuten har Coronaviruset foreløpig kun fått herje i Kina, og de er utrolig velorganiserte og samstemte. De har gjort ekstreme tiltak som andre land ikke har sjans til å følge opp, så det er neppe representativt for resten av verden. Tikket akkurat inn at det er spredt seg til Pakistan som igjen grenser til India. I disse regionene pipler det av mennesker, dårlig hygiene og dårlig helsevesen. For ikke å snakke om Afrika... Og jeg mener helt oppriktig at viruset kommer dit om veldig kort tid slik det ser ut nå. For det er hastigheten på spredningen kombinert med en dødelighet som er milevis unna vanlig influensa som gjør det så skummelt. Det smitter også under inkubasjonstiden der man kan vandre rundt uten symptomer. Dette gjør det svært vanskelig å kontrollere. Spanskesyken hadde heller ikke allverdens dødsrate, men det varierte veldig etter hvor i verden den fikk herje og at den fikk mutere. Men den spredte seg som ild i tørt gress over store områder. PS, Coronaviruset har for lengst forbigått SARS. Jeg mener ikke å skremme livet av dere, men at dere orker å sitte over natta fatter jeg virkelig ikke. Jeg tipper WHO kommer til å erklære viruset som en pandemi innen kort tid, og det kommer til å få stygge konsekvenser på børsen. Tro meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.