Grønne aksjer

Nikko
26.02.2020 kl 19:48 3925

Jeg tror nok at du har det i deg. Man må endre litt måten man tenker på. F.eks. er det flere som ikke vil selge, selv om alle solemerker sier at kursen skal ned. Argumentet er som regel: "Tenk hvis det tikker inn en milliardordre".
Nå har jeg tradet veldig lenge og har nesten ikke opplevd at kursen plutselig har tatt av, men jeg har mange ganger opplevd at kursen har gått i dass. Likeså burde det uansett ringe ei bjelle når kursen stiger fra 8-10kr til 15,50 ila kort tid. Med en så stor gevinst må man uansett ta gevinst. Istedenfor å forvente at kursen skal gå til kr 20,-.
Jeg tror det viktigste en trader kan gjøre er å ri på oppgangsbølgen og så sette et mål for hvor man vil selge. Da har man som regel fått en flott gevinst som man f.eks kan plassere i fond. Da har man tross alt lagt eggene i flere kurver. Selv opplevde jeg at mine fond i Storebrand Fornybar Energy gikk 27% på 2-3 mndr. Akkurat nå så faller jo disse fondene også kraftig, men jeg endret til Storebrand rente+ på torsdag forrige uke.

Skriver ikke dette for å være belærende, men det er et vel ment tips. Selv gjør jeg mange feil, men jeg lærer etter hvert.
Løkke til ;-))

PS. Jeg har nå 900k NOK som jeg trader for. Alt som har kommet inn over dette har jeg satt på høyrente konto. Nå når kursen går i dass, vil jeg på et eller annet tidspunkt gå inn også med disse midlene og øke innsatsen. Så etterhvert som kursen tar seg opp igjen, vil jeg på en satt kurs realisere gevinst og sette gevinsten på høyrentekontoen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.