Offshore

delta
04.09.2018 kl 15:14 6273

Jeg har ikke oversikt over implisitt verdi av HSHE'erne Eirik Raude og Leiv Eriksson i Transocean-transaksjonen. Jeg vet heller ikke om det er så relevant for sammenligning med ODL da Eirik Raude har ligget i kaldt opplag i ca. 2 år. ODL har i snitt allerede meget sterke rater for pågående boringer for sine 3 HSHE'er hvor DS Aberdeen trekker det opp noe anseelig. Nye DS Nordkapp har også meget sterke rater. Pareto har i en oppdatering for et par måneder siden NAV pr. aksje på NOK 43 for ODL. Jeg mener det allerede gir mening for ODL å operere med going concern verdier da ODL allerede har meget sterke rater og vil få rateoppsving i årene framover gjennom allerede inngåtte kontrakter. I min siste oppdatering holder jeg DCF going concern verdi av ODL pr i dag på NOK 52 pr. aksje ved USDNOK 8. Og da med rater for HSHE'ene på USD 365k/dag på lang sikt, noe som er på nivå med hva DS Nordkapp antas å oppnå på sin første kontrakt med oppstart sommeren 2019. Hvis langsiktige realrater skulle øke fra USD 365k/dag til USD 400k/dag, fyker DCF pr i dag opp til NOK 71 pr aksje. I sin rapportering gir ODL inntrykk av at de tror på USD 435k/dag som langsiktig rate for sine HSHE'er, noe som vil tilsvare NOK 89 pr. aksje i DCF pr i dag.
Redigert 04.09.2018 kl 15:21

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.