Transport, bil og fly

LongStockings
10.03.2020 kl 18:03 949

Om jeg var Boeing ville jeg forsøke å trenere enhver avtale i dagens marked for å se hvem som overlever eller ei. Skulle NAS motta 3 milliarder vil det nok hjelpe på å overleve, spesielt hvis myndighetene også tar grep. Men, lav oljepris, penger fra Boeing osv - hjelper lite dersom sommertrafikken uteblir fordi frykten har satt seg.... Påsken vil bli en liten indikasjon. Jeg antar mange har utsatt sine bookinger for i sommer, meg inkludert - men hvis det nå plutselig blir dramatisk fall i smitte, eller at medier skriver hvor ufarlig det er (virker fortsatt usikkert) - så blir det en rekyl i bestillinger for alle flyselskaper og priskrig på å kapre volum. Det er vel likviditet som er killer i NAS caset. Jeg ville satset på at noen ser verdiene i en veldig ny flypark og at de er lite hedget på oljepris - slik at man får et oppkjøp av noen som tenker langsiktig utover dagens usikre cash-skvis.... Jeg håper virkelig NAS overlever, for Norden trenger slike selskaper, men markedet synes å tro noe annet...
Redigert 20.01.2021 kl 19:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.