Olje

gajini
08.09.2018 kl 13:45 2171

Kan jf. årsrapport fra Reach Subsea 2017 s.16 læse at, målet er at udlodde omkring 50% af "net adjusted profit" - og med North's 30% ejerandel kan det godt blive en fin årlig indtægtskilde for North - selvfølgelig afhængig af, hvordan Reach klarer sig fremadrettet - men olie/olieservice ser ud til at modes igen :).

Det som bl.a. er er tiltalende ved selskabet er de attraktive investeringsmuligheder det lader til North har i markedet, som vi investorer ikke nødvendigvis har adgang til.

Husk på at, selvom det er "små" gevinster North har hentet i SBX, PLCS, (IOX?), så bliver snebolden stører over tiden, hvilket giver større handlemuligheder for selskabet fremadrettet.

Tror North kan blive et meget interessant case at følge - ingen tvivl om at man potentielt kan hente større gevinst i andre aktier, men så er risikoen også derefter.

Det som gør mig allermest tryg ved investeringen er, at insider har ligeså stor interesse i North succes fremadrettet qua. deres egne investeringer i selskabet.

Det kan være at der er stille om North og man kan få mere aktion i andre aktier, men jeg holder på mine North aktier medmindre der sker noget drastisk.

Har stor tiltro til at personerne bag North kan skaffe mig et særdeles godt afkast over de næste 5-10år.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.