Olje

gunnarius
08.09.2018 kl 21:31 3573

Helt enig med deg Fluefiskeren. Denne Align Research rapporten/analysen, som MX Oil børsmeldte et par dager senere ved en RNS, er et must på alle måter. Align opplyser selv om samrøre, så markedet er klar over nevnte forhold.

Side 21 av 25 er nyttig, for her står det under Forecasts at Aje kan få gj.sn. prod. på 6.800 fat per dag i 2019. Igjen, markedet vet ikke eksakt hva som er sugd ut av eget bryst som public info eller hva som er innspill fra MX Oil. La meg ta et konkret eksempel på hva Align rapporten neppe kan ha fått, uten å kontakte MX Oil:

Ref. s. 21:

"once YFP has received US$30 million of revenue from the project, then company´s revenue interest revenue will increase to 6.675% which we envisage happening in H1 2019 following further drilling."

Dette har ikke engang Panoro opplyst eller rapportert. Denne info finnes neppe som public info, men er trolig gitt av MX Oil. Kun et eksempel på at det er sannsynligvis flere element som jeg tror MX Oil har bidratt med. Problemet er at dette er vrient å bevise - for eller imot. Men rapporten som helhet gir en glimrende forståelse av Aje som asset.

Konfronterte Panoro med denne Align Research rapporten. Innholdet ble ikke direkte dementert, så noe substans må denne analysen/rapporten ha. MX Oil har et utpreget behov for å sementere eller gi ytterligere boost i aksjekursen - gitt selskapet trolig innen H1 2019, kan måtte skaffe resterende funding av den kapital som ikke kan skaffes som prosjektfiansiering. Man må nok se analysen/rapporten også i dette lys. Dog, dette trenger ikke bety at all info er feil eller misvisende. Personlig tror jeg at MX Oil har kommet med innspill og derav bl.a. børsmeldt ved RNS, jf. Publication of Research Note.

Redigert 08.09.2018 kl 21:43

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.