Offshore

delta
09.09.2018 kl 14:49 4725

Hvis ODL skal finansiere også neste riggkjøp gjennom emisjon:lån 40:60, bør emisjonskursen være laaangt over kr 36 slik det var sist gang for å unngå at et ellers attraktivt riggkjøp blir utvannet så mye gjennom emisjon at verdien pr aksje ikke øker i forhold til om riggkjøpet/emisjonen ikke gjennomføres. I et regneeksempel jeg satte opp ved kjøp på samme vilkår, CapEx, leveringstid og inntjening som DS Nordkapp, må emisjonskursen ikke være lavere enn kr. 40 for å havne ut på samme DCF pr aksje med og uten et nytt riggkjøp. Jeg får håpe ODL er bevisst på dette og ikke bare vil kjøre på å kjøpe og sette en ny stor emisjon hvis kursen skulle bli liggende under kr. 40. Hvordan få til at aksjekursen er over kr. 40 når emisjonen blir kjent og ODL har funnet en rigg å kjøpe og er klar til å offentliggjøre handelen? Må få hjelp av ryktebørsen til et substansielt kursløft en tid i forkant? Da tenkte jeg meg at ODL er klar i år til å offentliggjøre prosjektet.
Redigert 09.09.2018 kl 15:04

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.