Transport, bil og fly

Habub
16.03.2020 kl 15:49 3532

Tror folk her virkelig at deres Mastercard er overtrukket med 50 milliarder?

Der findes altså masser af værdier i NAS, skal vi ikke prøve at synliggøre dem i stedet, mange af de milliarder er lån til fly som repræsenterer en kæmpe værdi. Maxen kommer så småt på vingerne indenfor de næste måneder, MANGE vil gerne bytte deres Ng ud for en MAX som iøvrigt bliver det sikreste fly nogensinde fremstillet når det bliver sluppet.

Hvis man som udgangspunkt går ud fra at man aflyser, sælger eller leverer de fly tilbage som IKKE er tvingenes nødvendig for at opretholde en sund operation så er gælden definitivt peanuts i forhold til det som igen og igen bliver omtalt her på forum.

Her er et par indspark omkring assets i firmaet.

NAS råder over adskillige ctots (airport slots) og de er dyre.

NAS råder og ejer et antal fly, mener 18 eller 19 ringer en klokke, MEN er IKKE sikker. Hvis det er sandt er det omkring 15 mill usd per fly, kalkylen siger omkring 12,5 mill i 2025 så 15 mill er ikke helt off. Det svarer til 270 mill usd, det er alligevel også en slags penge. Flyene kan sælges eller sælges og leases tilbage.

NAS bonus-system kan være en ganske givtig foretning.

NAS Loung Haul har definitivt en større værdi, både som brand men især omkring fly-flåden.

NAS MAX-ordre eller aflysning af denne.

Kinesisk J.V.

Reservedels-lager (ganske omfattende) de koster gerne op mod 1 til 2 milliarder.

Refusion af MAX tabet fra Boeing.

Fortsæt endelig rækken selv. Fakta er blot at rigtig mange ikke tager disse faktorer ind i ligningen når i omtaler NAS, der findes efter flere skribenters mening INGEN værdier overhovedet i firmaet og det er et håbløst projekt.

INTET kunne være mere feil..!
Redigert 21.01.2021 kl 07:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.