Transport, bil og fly

Anywhere
20.03.2020 kl 14:38 3178

Flyets verdi følge i stor grad kjøpers interesse. Pr i dag er det ikke et eneste flyselskap som kan eller vil kjøpe et eneste fly til.
Mao, det er ikke noe marked. Skulle man få solgt noen fly må det derfor være så billig at noen få kan tørre å ta sjansen, og det vil være verdier langt under verdien som gjelden for flyet utgjør i balansen. Altså, man får inn mindre i salget enn gjelden som fly representerer i dag.
Det nytter ikke å tro at man kan hente egenkapital på det. Man gjør det motsatte.

På kommentarene her så må jeg si at jeg skremmes av nivået. At man kan hevde at et solgt fly til under gjeldsverdiene for flyet gir mindre gjeld, er jo under 1. klasse-nivå. Joda, man reduserer gjelden, men man reduserer også egenkapitalen, og så lenge egenkapital dividert på gjeld er det viktige her, så vil det være idioti å øke nevneren for hva skjer da? Riktig, egenkapitalandelen minker selv om gjelden også minker...fordi de bokførte verdiene minker mer....Det står ikke tusen mann og bare venter på å få kjøpe fly til fullpris i dag, da er man forblindet etter oppvekst på en eller annen vestkant.
Redigert 21.01.2021 kl 07:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.