Farma

Skipssjefen
22.03.2020 kl 10:28 1922

Hammers sier jo selv han er drosje sjåfør, og jeg fant denne om nestoren:

Selveste superoptimisten, Alfred Bergs meglersjef Jan Petter Sissener, er begynt å se enden på børsoppgangen, som har vart siden mars ifjor.

Det er drosjesjåførene som får Sisseners alarmklokker til å ringe.

- Når taxi-sjåførene forteller meg hvilke aksjer jeg bør kjøpe, blir jeg overrasket. Det forteller meg at markedet nærmer seg toppen, sier han til Dagens Næringsliv.

-Ikke billig
Man kan gjerne le av "drosjesjåfør-indeksen ", men at det er et signal om at privatpersoner har labbene langt inne på børsen, hersker det liten tvil om.

Vel så viktig er det at Sissener ikke lenger synes børsen fremstår som billig - og at han faktisk sier det.

https://www.dn.no/drosjesjafor-indeksen/1-1-341623

Om Sissener har personlige motiver for å snakke markedet ned vites ikke. Det er likevel all grunn til å spisse ører når han gjør det, for det er ikke pessimisme som har preget hans holdning til aksjemarkedet tidligere. Det bør få noen og enhver til å skjelve i buksene.   Særlig drosjesjåførene.

Hilsen SS.....som tror det er bedre å ta egne valg, enn å lytte på drosjesjåfører med vage grunner til at ting skal snu her, som en hausse index som Haugen sier viser vage signaler........

Redigert 21.01.2021 kl 08:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.