IKT

tunktee
16.09.2018 kl 22:30 1790

@ bernes og collin.
Ut fra den informasjonen vi har, og det er lite, må jeg si meg enig med bernes.
Har ikke helt kontroll på hvor mange år siden det er siden vi etablerte oss i Asia; Rundt fire?
Uansett, satsningen i Spania og enkelte andre steder har vært mer fruktbart.

Jeg mener ikke at pengene vi har brukt i Asia trenger å være bortkastet.
Vi har fått kunder, og forhåpentligvis gjort produktene kjent.
Nå syns jeg imidlertid at det er på tide å overlate jobben til en samarbeidspartner. I tillegg til fremtidige salg er der tross alt ettablert et service/ettermarkedet som har en verdi. Det bør derfor være fullt mulig å finne en solid bedrift som ønsker å representer oss.

Hovedårsaken til mine synspunkter er at jeg tror kostnadene med å ha en egen avdeling så langt vekke med tilhørende sjefslønn koster mer enn det smaker, og at det er på tide å si at gjort er gjort og tapt er tapt.

Jeg poengterer at dette baserer seg på den informasjonen som vi her besitter p.t.
Samtidig stiller jeg spørsmål til om det ville vært stort dyrere å ettablere seg i Australia eller Sør-Afrika og om dette, sett i etterkant, ville vært et smarter trekk.
For øyeblikket syns jeg vi skal satse hardt på de markedene som leverer.
Som tidligere poengtert, og som JW (eller JT...?) sa på Rælingen, koster det langt mindre å øke omsetningen i eksisterende markeder, enn å ettablere seg i nye. (Gitt at disse ikke er mettet da, slik som Norge har blitt på hovedproduktene våre)
Redigert 16.09.2018 kl 22:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.