Shipping

Bullebajas
17.09.2018 kl 08:41 3942

Enig i at LNG shipping ser bra ut for 2019 og 2020, men det er gitt at nye bestillinger vil normalisere markedet mot slutten av 2020/2021 som vanlig. Derimot er jo problemet at HLNG må leie inn skipet i Egypt for 90,000 dollar dagen for så å leie det ut for 90,000 dollar dagen som du nevner. Det blir det ikke mye butikk og penger til aksjonærene av... Problemet er jo også avkastningen Høegh skipene, de koster 300 millioner pluss og skal da ha rater på rundt 140,000 dollar dagen for å få en god nok avkastning. Så her bruker de 300 millioner dollar per skip for å tjene det samme per dag som selskaper som har betalt 180-200 millioner for skipene sine. Da er det åpenbart vilke selskaper investorer foretrekker.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.