Farma

HrDuck
17.09.2018 kl 13:08 3654

Det er en merkelig rase som hausser pcib på forumet her. Vi som har sagt at aksjen skulle falle på grunn av emisjonen blir kalt baissere, lykkejegere osv. Det å ha rett er tydeligvis noe negativt for dere aksjonærer, så kan man bare tenke seg hvordan en sånn holdning påvirker verdien av porteføljen på lang sikt.

Og så kommer snøffelen inn og breier seg med nærmest garantier om at "tidenes mulighet, dobling av kursen" osv. Jeg forstår effekten av en kurs som faller mye og behovet for å trøste seg og sine fans, men det låter jo litt hult når det kommer fra skribenter som var helt sikre på at det ikke ville bli behov for en emisjon. Men her er vi altså.

Det som bør bekymre mange av dere er alle som sier "at de tegner alt de klarer" samtidig som de spår kortsiktig oppgang. Når jeg ser en gjeng med kunnskapsløse nisser som kjøper alt de kan av en aksje og spår kortsiktig oppgang så blir jeg svært bekymret. Selskapet ville gjort en rettet emisjon mot større aktører om de hadde kunne gjort dette på en kurs nære markedskurs før meldingen (53 kroner). Amatører som snøffelen som spår tidenes oppgang etter emisjonen skjønner ikke de enkleste mekanismer når han spår som han gjør. Det mangler kjøpere og det endres ikke selv når emisjonsperioden er over.

Jeg har tidligere spådd at kursen vil falle til 32 under tegningsperioden. Når jeg nå ser hvor mange amatører som skal "kjøpe alt de kan" så tror jeg dette kan bli ille også etter at emisjonsperioden er over. Jeg blir ikke overrasket om kursen vil falle langt under 30.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.