Gull og gruve

Boss 99
20.09.2018 kl 09:33 3624

Sagedal i Bertel O. Steen svarer slik:
– Norges nybilsalg utgjør 0,2 prosent av verdens nybilsalg og det sier seg selv at det er vanskelig for oss å rope med kraftig nok stemme. Når det er sagt, har Norges særstilling på elbil gitt oss en mye sterkere posisjon enn vi ellers ville ha hatt. Den utnytter vi til fulle, presiserer hun.
Problemene med å få stor nok tilførsel av elbiler skyldes ifølge Bertel O. Steen dette:
Elbiler er fortsatt dyrere å produsere enn fossilbiler
Produksjonskapasiteten på batterier er ikke god nok
Råvarestoff som litium som brukes i batteriene er et knapphetsgode
Norge er ennå ikke implementert i EUs 95-gramsmål
Det innføres elbil-insentiver i europeiske land som Frankrike, Tyskland, Sverige og Danmark. Dermed øker etterspørselen og det er flere land å fordele elbilene på.
Mange tjener grovt på elbil-ventetiden

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.