Transport, bil og fly

GPACTOR
NAS 05.04.2020 kl 16:08 5735

Det kommer trolig til å ordne seg med bondholderne. De vil gå med på kravene i transje 2: Det konvertible lånet kan bli konvertert til aksjer og det er ikke usannsynlig at også andre bondholdere vil gå med på å konvertere til aksjer. Konverteringen vil bedre balansen (økt egenkaptial), men gir ikke kontanter i kassen, noe NAS må ha for å overleve. Styrking av egenkapitalen med minst 2,7 milliarder må til for å np 8% EK, men alle skjønner at det blir for lite nå som hele sommersesongen ser ut til å ryke. Spania vil ikke bli åpnet før til høsten tidligst og unntakstilstenden vil vedvare i månedsvis.

Derfor må NAS klinke til en gang for alle og det betyr en enorm emisjon.

Jeg ser for meg 1.503.000.000 nye aksjer til 3,00, hvorav noe er konverterte lån, mens resten er frisk kapital fra aksjonærene og andre som stiller opp og tegner seg i emisjonen. Jeg regner med at man må tegne seg for 100.000 EURO for å være med, da de ikke har tid til å lage et prospekt.

Dette, eller noe tilsvarende, må til om NAS skal overleve. Noe jeg tror og håper selskapet vil gjøre. Vi trenger NAS og NAS trenger penger.

Dropp maset om penger fra Boeing, salg av fly og andre mirakler. Det skjer rett og slett ikke i den situasjonen verden er i for tiden.

PS: Fikk en ganske hyggelig mail fra Norwegian i dag. De skal på vingene igjen skriver de. Det satser vi på.

Redigert 21.01.2021 kl 07:13

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.