Transport, bil og fly

Den nye
05.04.2020 kl 18:17 3572

Jeg har litt vanskelig å se en NAS2 ved at staten tvinger NAS i konkurs ved å frata den inntektsgivende drift, og så frata verdiene fra aksjonærer og andre.

Å sammenligne det med en bankkrise skapt av bankene blir feil, fordi der var det rett og rimelig å unngå å belønne feil valg, mens med NAS så er dem uten skyld i dagens situasjon, SAS sliter like mye, samme med Widerøe og dem sliter fordi staten har lagt ned et forbud mot å fly.

Hoteller er enda verre stilt og det er kjeder med flere hundre bygninger som vil gå i konkurs hvis ikke staten bidrar, eller ser vi for oss en Choise2 løsning der staten overtar og nuller ut aksjonærene?

Hvorfor kun NAS? Ser man på dette forumet så skrikes det mot å bruke skattebetalernes penger på NAS, mens ingen føler det som problematiskt å støtte barnehager, frisører og annet.

Hvis Norge skal bevare sin økonomiske kapasitet ved slutten av corona krisen, så må den bevare bedriftene og isolere dem fra effektene av pandemien, fordi hvis ikke så har staten stått og lagt ned/tatt over konkurransedyktige private selskaper og vil helt sikkert ende opp i en multimiljards rettsak som den da vil tape.

Men, man vet jo aldri, enkelte her er skråsikre på at NAS reddes via en emisjon, så... 😁✌
Redigert 21.01.2021 kl 07:13

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.