Transport, bil og fly

Veien
06.04.2020 kl 00:38 717

Norge er nødt til å ha eget flyselskap. Dette er like selvsagt som at alle oljeprodusenter utenfor USA nå må kutte
i produksjonen. Hvis Norge roter seg bort her vil det koste flesk/tape masse. Så det skjer ikke.
Enig at nytt selskap må ha en nøysomhetskultur og organisasjonsstruktur.
Satse mer på lønnsomme ruter. Dvs. trafikksterke ruter. Og ikke selge billetter FOR billig heller.
Gatwick - Los Angeles tror jeg hadde unødvendig lave billettpriser. Ikke så mye eksperimentruter. Prøve
å styre unna det.
SAS har holdt på lenge og har en annen kultur.
Det blir tilgang på billige fly, billig fuel og billige lånerenter. Perfekt for å erobre marked.
Bra bookingsystem tror jeg er veldig viktig. Der er NAS bra.

I fremtiden håper jeg booking blir så lett at du bare trykker på en knapp. Det kommer opp
flighter, og du trykker den vil jeg ha. Pang, du har billett. Booking må gjøres superlett og
minst mulig omstendelig. Tenke buss i luften. Deadline bør det søkes kuttet i. Det behøver
ikke å kastes bort en masse tid fra sikkerhetskontroll til ombordstigning. Gjøre noe der.
Minst 2 innganger på flyet er viktig. Fort inn, fort ut.

Kunne de ikke laget et sånt siste 48 timers opplegg. At billetter på de ruller på en skjerm
og du trykker. (Dvs. etter at mange har bestilt på forhånd) Kan godt være flere reiser, bare
pga det opplegget der. Og da få fylt opp flyet bra. Istedenfor 4 ganger så dyr billett i siste liten.

Det er aktuelt for mange å bestemme seg like før.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.