Offshore

Kontur
22.09.2018 kl 12:30 6086

Jeg tror, jeg er faktisk helt sikker på som mange skriver her på forumet at kursen til DOF kommer til å mangedoble seg de neste par årene. Næringen har vært gjennom en gedigen nedtur og de selskapene som har overlevd og gjort de rette grepene vil stå utrolig sterkt.
Gribber, hyener og andre åtseletere har tatt for seg og revet mange av de gamle familierederiene i fillebiter (Rem, Farstad, ect) Disse bedriftene falt for eget klassisk grep, vekst var viktigere enn bærekraft og kvalitet. Det kom til å koste dem dyrt.
Noen hadde rygg, kapital og allianser til å stå imot. Noen så galskapen og klarte å forberede seg tidsnok. Noen sto langt fremme i refinaniseringskøen og berget seg mens de enda var kreditible.
Uansett, vi har ventet lenge noen av oss og vært tålmodige, men nå tror jeg virkelig at tiden er inne til at der vil stå tilbake 2,3,4 vinnerselskaper innen offshore, supply, Subsea, oljeservice.
DOF kommer vil være ett av vinnerselskapene i denne sektoren og DOF aksjen vil komme til å mangedoble seg nå fremover.
Jeg har kjøpt jevnt og trutt siste året og også benyttet siste mnd dipp til å øke ytterligere. Er å finne på aksjonæroversikten et stykke opp på listen og er bekvem med situasjonene.
Det er totalt uaktuelt å i det hele tatt tenke på å selge DOF aksjer på dagens gi bort kurser. Mitt kursmål ligger rundt 35 NOK, så får vi se når den dagen kommer. Første delmål er å passere Nordea analysekurs (ca 15) deretter CP målsetting (19) og i mellomtiden vil der komme mange flere analyser som det jobbes med nå i etterkant av Pareto konferansen. Dette er noe jeg med sikkerhet vet da jeg har snakket med flere.
De grådige gribbene leter nå etter andre sektorer å hakke på og investeringslysten kommer nå til vår sektor. Olje har steget mye og oljeselskapene har tatt ut mye av sitt potensiale, fisk har steget masse siste 5 år, osv, nå flyttes oppmerksomheten mot vår sektor og DOF står midt i smørøyet.
KJØP DOF nå og bli rik sier jeg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.