Offshore

kontra
22.09.2018 kl 14:30 5986

Selv om jeg ikke har en eneste aksje i Dof, men derimot over tid har kjøpt meg opp i Soff, deler jeg dine generelle betraktninger om fremtiden for bransjen. Så kan en kanskje spørre hvorfor kursen på selskapene er falt til det nivået vi har i dag. Et kjent uttrykk sier; "brent barn lærer seg å sky ilden". Tror noe av årsaken til manglende "fremtidstillit" ligger i dette uttrykket. Frykten overgår "grådigheten" noe som blir forsterket av manglende resultater på bunnlinjen i de avleverte regnskapene de siste kvartalene. At heller ikke husene, som tjener på kjøp og salg av aksjer, heller ikke viser entusiasme bunner nok ut i litt av det samme. Om det er enkeltpersoner innad i "husene" som ser det samme som Kontur og noen av oss andre, så må det nok litt mer "kjøtt på beinet" før de tør å anbefale sine kunder om å investere i bransjen. I mellomtiden blir de henvist til å holde aksjekursen nede inntil "bevisene" foreligger. For de av oss som er fullkjøpt og langsiktig, kan det være frustrerende å oppleve at investeringen ikke gir avkastning, mens andre får muligheter for billig inngang. Offshorebransjen har tidligere vært lavt nede, men kommet opp på historiske høyder på nytt igjen. Jeg ser ingen grunn til at historien ikke skulle gjenta seg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.