Shipping

Haussegutten
12.01.2018 kl 11:56 3494

Apropos det....

Scrappingen er godt igang i 2018 og prisene er historisk høye. Når DD-tiden nærmer seg (og de nye reglene innføres) vil dette eskalere betydelig og balansen i markedet vil komme tidligere enn markedet nå har bygget inn.

http://www.hellenicshippingnews.com/ships-demolition-prices-skyrocket-on-high-demand/

"...the attention of several Ship Owners has already perked as prices are now on the verge of breaching the USD 500/LDT mark – the first time anything close to this level has been seen since early 2015. As such, it could be that the number of viable candidates increases during the early part of 2018 (especially those nearing SS / DDs) in an attempt to capture some of these fantastic numbers on show. With Pakistan still closed for tankers, we would urge Owners of wet tonnage to curtail their expectations on rates as the only option for their units remains India or a far more muted Bangladesh, especially for large LDT wet units (Suezmax tankers and VLCCs). Overall, the year has started on a positive note”.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.