Transport, bil og fly

hstray
13.04.2020 kl 11:22 4254

Noe av grunnen til at EU kommisjon ikke ønsker restruktering av gjeld/balanse er at dette i neste fase vil føre til at restrukerte selskap utkonkurerer selskap som ikke har restrukturert balansen. Eks har SAS en balanse på rundt 51 milliarder SEK med ett massivt fornyelse program som medfører at gjeldssiden på balansen vil øke betydelig i årene som kommer. Et tilnærmet gjeldfritt Norwegian ville utkonkurrert SAS etter denne krisen. Det vil i neste fase utkonkurrere selskap som ikke her gjort noe med balansen, som i neste fase vil føre til konkurser , mindre konkurranse og høyere billett priser. Dette ønsker EU å formindre. Derfor ganske utrolig at Norske myndigheters redningspakke er i strid med hva EU kommisjonen anbefaler
Redigert 21.01.2021 kl 07:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.