Transport, bil og fly

Fred55
13.04.2020 kl 12:34 4113

Mye intresant og bra her. Om dagens aksjonerer skulle bli vannet ut og sitte med 0.04 % av aksjene. Så ligger det jo en forutsetning der at all gjeld forpliktelser er konventert til askjer inkl leasing. Såmnn sett hadde jo dagens eiere sittet med en liten pott i ett gjeldsfritt selskap med verdier for minst 60 milliarder. Hadde selvsagt blitt splitt på aksjer osv. Men med en omsetning på 30 til 40 milliarder pr år. og utgifter kun til drift ikke lån/leasing etc da hadde jeg takket ja til 0.04% av noe slikt eventyr.

Tror nok de største taperne kan bli obligasjonseiere og leasing aktører banker finansaktører osv. Vil nok ikke være mulig det de har innkaldt til den 4 mai. Trolig er dette ett vanvittig pressmiddel for obligasjonseiere og andre låne aktører. Går NAS over ende kan de tape enda mer en i en avtale. Noen må fire og slette gjels. Alle skjønner det og ønsker at andre skal gjøre det så en slipper selv.
Ut over denne konventeringen vil de trenge ytterlige kapital ut over de 2,7 milliardene Norge skal bidra med og ut over det Boeing kommer med. Blir nok noen hektiske uker fra i morgen til 04 mai. Mye må sonderes og sjekkes ut. Norge er nødt å komme på banen og vil nok være en avklaring i forkant av 04 mai.

Mange spår NAS rett ned i morgen. Fullt mulig. Samtidig er potensialet enormt om det blir en løsning noe jeg tror det blir. Så mulig kjøp i staten i morgen, før flere som har regnet sett på muligheter vil inn og ta noen lodd.
Redigert 21.01.2021 kl 07:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.