Transport, bil og fly

hstray
13.04.2020 kl 13:21 4030

Noe av det Nas gjør nå er smart i ett lengre bilde. Men sitter å forhandler med obligasjonseiere og leasingaktører og gjør avtaler når det ser som mørkest ut og konkursfaren er høy. Man kan da gjør bedre avtale enn visst konkursfaren er mindre, da utfall rommet for leasing aktører og obligasjonseiere er verre ved en konkurs hvor obligasjonseiere går tomhendt hjem uten en dritt. Kan man tilby dem 30-40% av pålydende lån i en konventering så kan mange være happy med det, da mange har kjøpt seg inn på lave nivåer. Og leasingaktører er bedre tjent med en lavere leasing kost per mnd enn null og vedlikeholdskostnader på flyet. GK VET at hva som er forslått på EOG vil bli flatt nedstemt, derfor de har lagt den litt frem i tid. Man gjør en avtale med obligasjonseiere om konventering, og deretter blir det konventering på andre siden når konkursfaren er forbi og kursen høyere. Jeg tror dette er litt av tankegodset til GK. Fortsatt stem Nei på EOG. Det er selskap best tjent med
Redigert 21.01.2021 kl 07:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.