Olje

larssunn
27.09.2018 kl 19:45 4069

Det er mange med god fagkompetanse her inne som kan svare på det spørsmålet. Jeg er ikke blant dem, men dette er hva jeg fant ut etter å ha søkt litt på internett. Hvis jeg har misforstått noe, er det andre som kan korrigere.

CPR står for "Competent person's report", som vil si en analyse foretatt av en objektiv og uavhengig person/organisasjon (som forhåpentligvis også er kompetent). Det som etter planen skal skje i løpet av Q3 er dette: RPS Canada skal gjennomgå og oppdatere anslagene for Mnazi bay og Tembo, når det gjelder "Reserves & Prospective resources", som vel betyr hvor mye gass (+ mulig olje for Tembo?) og inntektspotensial som wrl kan ha på disse to stedene. Forrige adm.dir, Geoff Bury, sa på The Thief for 1 1/2 år siden at nye analyser av det eksisterende materialet tydet på at det kunne finnes enorme ressurser i Tembo, men vi vet jo ikke hva RPS Canada vil konkludere med ut fra de dataene som de har tilgjengelige. De må vel kjøre veldig safe når de analyserer verdiene.

Uansett har dette potensial til å kunne være en stor trigger, og jeg tipper at ledelsen har planlagt å få dette på plass nå før de vedtar delisting og så kjører et roadshow mot det London-baserte investormiljøet i Q4. Hvis bare ikke sure, norske småaksjonærer kødder det til da, og hindrer delisting slik at kursen fortsetter å vake på latterlig lave nivåer. Her er info om selskapet som skal gjennomgå dataene og gjøre CPR: https://www.rpsgroup.com/NorthAmerica.aspx

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.