Farma

illuminati
28.09.2018 kl 17:09 12676

Sjog,

Fullstendig på linje der Sjog, men siden Viralytic ble tatt frem flere ganger på den første tråden tok jeg det med. Oncos gir en klinisk reaksjon i 100% av tilfellene så langt og vi snakker om mer enn 100 pasienter, Viralytic drøyt 30% på det samme. I studien det henvises til immun-aktiverte ganske riktig Viralytic 34%, jeg trekker samme slutning som MJ at klinisk reaksjon henger sammen aktuell immun-aktivering. Her ser vi at Oncos er suveren i forhold til Viralytic som selv på en meget vanskelig gruppe som du påpeker fikk en 100% immune-aktivering.

Men vi ser at vi ikke kan trekke noen definitiv slutning mellom immune-aktivering og respons på CPI behandling i det minste på den gruppen S&K nå har innrullet i studien.
Det er mulig at reaksjonene ville vært forskjellig på en gruppe lik den i studien med Viralytic + Keytruda, hva ville en slik studie med Oncos vist, den spekulasjonen overlater jeg til andre.

En ting er sikkert, å se på immune-aktivering alene blir feil, så mye kan vi definitivt slå fast. Nå har vi 1 CR og 5 som ikke responderte, det gir forhåpentligvis gode indikasjoner på hva som skal til for å øke antallet respondere. Dette resultatet er himla mye bedre enn om alle hadde respondert litt, nå ser vi muligheten til CR for en dødsdømt gruppe pasienter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.