Farma

HrDuck
30.09.2018 kl 21:50 6504

Enig med deg snøffel i at det må være greit å kunne diskutere andre selskap siden dette tross alt er et forsøk på benchmarking. Ville være rart å benchmarke uten noe å benchmarke mot.

Når det kommer til tipset ditt om 88-100 kroner Snøffel (nå er jeg litt usikker på hvilken horisont du ser her, men får inntrykk av at du ikke tenker 2024) så tror jeg du er altfor optimistisk. Erfaring fra emisjoner i noen av de du benchmarker mot viser at perioder etter emisjoner er vanskelige perioder. Det er flere grunner til dette, men viktigst er enkelt å greit at potensielle kjøpere allerede har fått forsyne seg og appetitten er begrenset for en lenger periode. Nyheter kan selvsagt endre dette, men som vi vet så er nyheter black-box og dermed ikke bare muligheter, men også risiko.

Uten noen spesielle begivenheter vil jeg være overrasket om pcib er over emisjonskurs til jul. På tippetråden tror jeg at mitt tips er helt alene under 30 kroner. Det er problematisk om man ønsker høyere kurs.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.