Farma

rockpus
30.09.2018 kl 22:19 6428

HrDuck

Tror du er litt for pessimistisk når du tipper en kurs for pcib på under 30 til jul.
Samtidig er jeg enig i at den negative kurseffekt av en emisjon ofte varer ganske lenge. Svært mange har jo nå skaffet seg mange aksjer til 30 kr. Med tanke på den lange tidshorisont, vil nok mange ha en intensjon om å ta gevinst rimelig kjapt så snart kursen er noen kroner over 30. Mange har nok også strukket strikken på sin personlige økonomi litt for langt, og har dermed også en intensjon om å selge deler av sine emisjonsaksjer ut så snart de får noen prosenter i fortjeneste. Jeg tror derfor kursen vil ligge mellom 30 og 36 i lang tid, om det da ikke skulle komme positive nyheter.
Jeg har selv tippet relativt moderat gode nyheter som kan bringe kursen opp mot 50 rundt juletider.

Snøffelen:

Hvorfor skulle det bli så mye lettere å få priset pcib tilsvarende f.eks. Nano etter emisjonen enn det det var før emisjonen? Greit nok at finansieringsrisiko er borte, men samtidig er det jo nå et langt større antall aksjer i selskapet. Jeg trodde selv at vi skulle klart å finansiere den videre utvikling med langt mindre utvanning enn slik det nå ble.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.