Offshore

Jazz
02.10.2018 kl 18:18 6098

va_le: Det blir jo ren tipping, men hvorfor ikke?

Tipper: 39,- pr. 1/1-19

Sikkert flere her på tråden som synes det er pessimistisk, tiden får vise hva det blir. Mitt tipp baserer seg på at markedet har priset inn dagens ordrereserve. Og så støtter jeg synet til Nordea: "Gitt vår tro på et oppsving, er vår vurdering at best avkastning finnes i selskaper med høy gjeld og selskaper som ikke har låst dagsratene inn på lange kontrakter." ODL sine inntekter er låst det neste året.

Uten kursdrivende nyheter kan kursen fort synke noen kroner før den igjen øker siste 2 uker før Q3-tall. Videre i desember vil den stabilisere seg mellom 38-39 og ende på 39,-. Skulle oljeprisen fortsette vesentlig oppover følger gjerne ODL med et par kroner, tilsvarende ned hvis Oslo børs generelt blir preget av gevinstsikring.

Men ta det for det det er, ren gjetting fra min side.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.