Industri

G.O.gammelnok
KALERA 08.05.2020 kl 11:38 82220

Hei alle,

vil dele en skikkelig godbit jeg fant som nå også er notert på OTC, Kalera AS.

Det er i mine øyne rett og slett framtiden det å dyrke slik de gjør. De dyrker innendørs med innhøsting 12 ganger i året, produksjon i høyden, 5 % av vannforbruket til tradisjonelt landbruk, 14 dager lengre holdbarhet i butikkhyllene, ingen sprøytemidler eller uønskede organismer / kjemi, bruker 99% mindre landareal, og 80% mindre gjødsling. Sikker produksjon året rundt uten risiko.

Selskapet har 20 - 40 MNOK i EBITDA pr. anlegg, og 29 anlegg planlagt, hvorav ett er bygd og i produksjon med solide kunder, og ett er under bygging.

Selskapet er nylig notert på 7,85, ligger nå på 10,-, og Arcit (dekker selskapet) har kortsiktig kursmål på 20 NOK (2 USD).

Les mer på www.kalera.com

Kom med innspill på hva dere mener kan være negativt. Per i dag er jeg bull, men vil gjerne høre andres tanker.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.