Olje

Fra Sidelinjen
04.10.2018 kl 09:24 2952

Takk for det 2bi!

Alt er jo som understreket subjektive vurderinger, og i min verden er det ikke noe rett og galt her, men bare et spørsmål om hvilke signaler man SELV mener at dette gir.
Og du understreker også et poeng med det du skriver om kapasitet, som egentlig også er min argumentasjon for at jeg ikke vil inn i selskapet; de ville hatt noder på lager hadde de bestilt mer tidligere fordi det ikke har vært nok arbeid for de. Og det er, igjen i min verden, bekreftelsen på at etterspørselen etter denne typen tjenester ikke er så stor som den bør være til at oppsiden er attraktiv nok. Håper historien viser det annerledes, og at du kan få en god reise i MSEIS.

NANO steg 10 % i går, og nye 10 % i dag (foreløpig), så jeg er foreløpig tilfreds med å ha vektet ned oljeservice og reallokert inn i andre aksjer på Oslo Børs.
Dog har jeg kun 10 % av midlene på Oslo Børs, jeg er godt spredt i mine plasseringer, og har mesteparten i markeder som eiendom, private equity og hedgefond. Jeg liker å følge Yale-modellen, og er mer enn happy hvis porteføljen i snitt stiger med 10 % i året. Enkeltaksjer blir derfor litt krydder på siden, og risk / reward er definitivt høyest her. Mange som fikk seg en smekk i NHY i går, og videre i dag, så til og med det som mange oppfatter som "trygt" kan smelle i blant. Håper du også har spredd investeringene dine over flere sektorer og aktivaklasser, det er det som står seg best over tid, selv om du kanskje går glipp av en kule i blant på børs. Men av og til smeller de også, så det er viktig å ikke gå all in i et enkelt case, det avstedkommer av og til en stahet og skylapper for realiteter. Det er ikke bra!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.