Olje

Josik
07.10.2018 kl 02:40 2817

Flere tilbyr handel over AIM. https://www.money.co.uk/share-dealing/online-stock-trading.htm

Personlig kommer jeg vel til å overføre mine aksjer fra Skandiabanken til DNB for å ha en tilgjengelig handelsplatform, og ta det derfra.

Fra en annen tråd:

"Hei,
Takk for Deres henvendelse vedr handel med aksjer på AIM-listen. Du kan handle på markedet gjennom DNB.
Når det gjelder handel på AIM-listen i London foregår handel på en noe spesiell måte. Aksjene handles manuelt, og det kan i all hovedsak sammenlignes med OTC-handel til en viss grad. Man opererer ofte med visse størrelser/blokker. Samtidig er det viktig å merke seg at Ikke alle meglerhus samarbeider med hverandre, og handler kan av den grunn bli gjort i markedet uten at en selv får fylt sin ordre.

Papiret du nevner kan handles via vår løsning.

Kurtasje
0,20% min £ 20.00"

Når det er sagt så forventer jeg at det vil skje endringer/forenklinger rundt aksjehandel innen EU/EØS, og for min del har det ingen hast. Det blir slutt på min trading i WRL og aksjen havner i skuffen merket "langsiktig investering" og vil forbli der inntil videre.
Redigert 07.10.2018 kl 02:59

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.