Olje

Krieghoff
07.10.2018 kl 12:02 8950

Vi tar det siste først. Ryktene om 20% opsjon i TXP er svært spekulativ påstand som jeg ikke aner hvor kommer fra. Inntil det kommer noe håndfast fra enten TXP eller NORTH så er det svært liten grunn til å bruke tid på å snakke om dette. Eneste grunnen til at NORTH skulle ha denne muligheten må være via finansiering som kan konverteres til aksjer, men igjen så er det bortkastet tid å bruke energi på dette.

For alle del, man har med offentlig myndigheter å gjør så ingenting er sikkert før det er sikkert. Men at offentlige myndigheter ikke følger avtalte spilleregler klare jeg ikke å se for meg. Joda, jeg var også en av de som håpte på at man skulle få avgjort dette litt tidligere ref Tellus sitt oppgjør som er tilnærmet identisk. Pengene kommer nok i November slik som de har gjort i alle år, og vil fortsette å gjør inntil regleverket blir endret. NORTH har klart å fylle ut søknad korrekt tidligere år så da er det nok ikke så mye hokus pokus tenker jeg.

Skatterefusjonen er en viktig del av oppskriften som har gjort olje industrien til det den er her på berget. Nå som man kan lese at det diskuteres hvorvidt equinor er blitt en for stor aktør på norsk sokkel så ville det vert svært konkurransevridende og negativt for ny-etableringer på norsk sokkel om man skulle gjøre noe med de langsiktige rammevilkårene uten at det hadde blitt kommunisert ut til omverden i lang tid i forkant av en slik endring.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.