Olje

Kadden
08.10.2018 kl 00:00 5780

BB_

Jeg vurderer nok risikoen knyttet til EAM veldig annerledes enn deg. Jeg synes mcap på 200MNOK og 30kr aksjen er lavt hvis man ser dette opp mot sannsynligheten for at de blir tilkjent erstatninger/får annulert SPA som i sum vil utgjøre mer en dagens prising. Hva mener du, basert på den infoen som finnes, sannsynligheten er for at EAM Solar ikke får noen erstatning eller pengene tilbake for svindelen som de ble utsatt for? Eam solar kjøpte solkraftverk hvor selgerne garanterte at solkraftverkene hadde eksisterende FIT kontrakter med GSE (Gestore Servizi Energetici, the Italian governmental
agency). Etter kjøpet kom det frem fra GSE at de ikke hadde kontrakter med solkraftverkene, som Aveleos hadde hevdet, og at Aveleos var under etterforskning.

Retten har allerede sagt at EAM Solar er utsatt for svindel, at motpartene er økonomisk ansvarlige.

Skal man fortrenge denne informasjonen? I mine øyne er man isåfall dum, og det virker nesten da som at man ikke aksepterer et case hvor risk/reward ser så bra ut som det gjør her. Selvfølgelig må man ta egen tidshorisont på investeringen i betraktning, har man en horisont på 1-2 uker er det jo ren spekulasjon om kursen står på 25 eller 35 kroner.

Motparten spekulerte nok i at EAM vil gå konkurs pga. kostnadene ved å føre sakene frem i retten. Det er det svært lav sannsynlighet for at kommer til å skje etter at Therium kom på banen med midler.

Hvis du eller noen andre har noen gode argumenter angående risiko som er mer enn at "dette handler om rettsaker" så vil jeg gjerne høre dem. Jeg ønsker selvsagt en objektiv diskusjon.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.