Olje

fremogtilbake
08.10.2018 kl 19:19 8120

Selv om jeg ikke er spesielt positiv til APCL sin situasjon, synes jeg det kanskje var en litt overdrevet reaksjon i dag (når det er sagt, synes jeg jo kursen har holdt seg godt opp til nå). Jens Pace sa jo kun fra til Senegal at APCL fortsatt står på sin rett angående SOSP, så jeg ser jo heller ikke at det er noe nytt som har kommer frem i dag.

En ting å ha i mente, er at dette er jo egentlig ikke et salg eller en varsel om at det helt sikkert blir en budrunde. De tester vannet med å forhøre seg om interessen hos oljeselskaper, men det som kom frem i forrige uke betyr vel egentlig ikke hverken at de legger lisensene ut til tender eller at de ikke gjør det. Vi kan vel også si at det betyr at tonen mellom APCL og Senegal ikke er den beste, men det visste vi jo. Så ser egentlig ikke hva som er annerledes i dag enn i forrige uke.

Trro ikke det ville være så vanskelig for Senegal å terminere SOSP, og de ville neppe hatt noen praktisk mulighet til å gjennomføre en Cure ved å bore en brønn. KANSKJE de kunne betale 20 millioner for å komme over i ny fase hvis de har en interessert partner, men da vil jo problemet være at de vel da egentlig innrømmer at de ikke har fulgt boken ved ROP.
Redigert 08.10.2018 kl 19:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.