Dagens tema

Okulus
22.05.2020 kl 23:18 263

Det er fullt forståelig at kunnskapstilegnelse ikke står spesielt høyt på Odevens ønskeliste.
Men, siden du bringer min tid på bane: Ja, jeg er forlengst pensjonist, og fått oppleve både nazisme (derav likheten med islam, - kanskje) , okkupasjonen og deltatt i "Den Kalde Krigen" mot Stalinismen.
De bibelsitater du vil dra frem vil sannsynligvis være fra Det Gamle Testamentet, hvorfra også Profeten fvmh fant sine kilder, vel å merke etter at han ble forvist fra Mekka og søkte tilflukt i Medina, noe som medførte bitterhet og hevntrang. De opprinnelige Mekkaversene var hentet fra Det Nye Testamente, altså Jesus Kristus 'sin filosofi, og var meget humanistiske. (Har du hørt om De Sataniske Versene?) Men du behøver ikke å dra frem detaljer fra inkvisisjonen heller. Den er forlengst foreldet med mange hundreår. Etter Johan Gutenberg, Martin Luther og opplysningstiden har Den Vestlige Verden arbeidet seg frem til siviliserte samfunn, noe som dessverre ikke har vært tilfelle i den islamstyrte verden. Overalt hvor Islam har funnet fotfeste, enten ved overfall og erobring, eller ved infiltrasjon, er det alvorlige, dels dødelige, konflikter. Og årsaken finner du bl.a. i de koransitatene jeg nevnte i innlegget ovenfor.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.