Olje

Kvasi
09.10.2018 kl 14:25 6385

Jeg anbefaler aldri kjøp eller salg.
Kanskje ikke så interessant, men diverse forum har det positive ved seg at en kan lese hvordan andre tenker og handler, og slik synser jeg:

Jeg har tjent en god del på Apcl, aller mest pga flaks. (Inngang ca 3, ut på ca 9 i 2017.)
Har aksjer nå, men er bare eksponert med ca 20% av det jeg hadde på det meste i 2017. Dette kan fort endre seg, selvsagt.

Jeg er forsiktig med papirer, det skjebnen blir bestemt av domstolen (NOR), voldgift (Apcl) eller av myndighetene (IOX, Qec, PCIB, og mange andre). Til og med NHY møtte veggen hos et departement. Det går i imidlertid ikke an å unngå slike faktorer i et globalt marked. Dette er derfor en del av risikovurderingen.

APCL vurderer også jeg til høy risiko. Men: verdien av cash ved siste tall var ca 0,7 NOK, og så har vi den i dag usikre - men potensielt langsiktige store verdien av SL. Her er det ingen disputt. Men SL-dypvann vil også trolig kreve mye cash, så selskapet må fortsatt eksistere for å finne partner til å utvikle SL.

I tillegg har Lars Brandeggen på XI (c/p til HO) redegjort for, og begrunnet godt - den mulige verdien av et stort framførbart underskudd, noe som kan være veldig interessant for investors. Vanskelig å verdsette den verdien per aksje, selvsagt.

Det har vært relativt lite innsidehandel siden sist emisjon. Kursbevegelsene er å regne som normal volatilit i Small Caps. Sjekk bevelsene siste tre år.

Umulig å vite hvordan voldgiftsdomstolen ser på sakene. Har en ingen tro på ledelsen - eller eierne, så bør en vel skygge unna selskapet uansett. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår caset. Men setter pris på gode faglige innspill. (Ubegrunnet hausing og baising, a-la «Den skal gå til XX,!!l» og personangrep, forstyrrer bare samtalen.)

Jeg handler ut fra denne troen: Det er fremdeles større sjanse for at den går til 5,0, enn til 0,5 i løpet av 2019.

Disclaimer: Har aksjer
Redigert 09.10.2018 kl 14:47

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.