Eiendom

Bankerått
09.10.2018 kl 19:46 5579

paneldata, jeg får vondt i huet av deg. Hvis du senker skatten for alle med 1%, så er det ikke slik at du reduserer etterspørselen etter lånefinansierte goder, bare fordi de som har lån mister 1% av rentefradraget - som er et mye mindre beløp, kanskje en tidel.

Når vi først snakker om realrenta, så vil reduksjonen i skatten på alminnelig inntekt senke realrenta. Jeg er enig i at reduksjonen i rentefradraget drar i andre retningen, men ikke på langt nær så mye, det er det som er poenget.

Skattereduksjonen virker også direkte inn på hvor mye av gevinsten av boligsalget som går til skatt.

Uansett, alt dette har noe, men ikke mye å si. Det er klart at utlånsrenta og lønnsveksten er "sjefen". Og tilbud og etterspørsel til enhver tid. Derfor jeg reagerte på at Marianne brukte lavere rentefradrag som en slags spiker i kista for boligmarkedet.
Redigert 09.10.2018 kl 19:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.